هیات تجاری افغانستان با تجار خراسان شمالی نشست مشترك برگزار كرد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این نشست گفت: كشور دوست و برادر افغانستان به دلیل اشتراكات فرهنگی و مذهبی و مرز مشترك با جمهوری اسلامی روابط خوبی با كشور ما دارد.

'سیدمحمدابراهیم حسینی' اظهار داشت: این مشتركات موجب شده تا ایران و افغانستان از سالیان طولانی روابط دوستانه ای از نظرگاه فرهنگی و اقتصادی با یكدیگر داشته باشند.

وی اضافه كرد: با این رویكرد تجار افغان نیز شركای خوبی برای تجار ایرانی بوده و استان خراسان شمالی نیز به دلیل توانمندی های اقتصادی، به دنبال افزایش مبادلات تجاری با این كشور است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اكنون كشور افغانستان سومین شریك تجاری خراسان شمالی است و قابلیت های زیادی در این استان و كشور افغانستان برای گسترش روابط تجاری وجود دارد.

حسینی گفت: در سال جاری 14 میلیون دلار كالا به وزن 33 هزار تن از خراسان شمالی به افغانستان صادر شده كه پیش بینی می شود تا پایان سال ارزش صادراتی استان به این كشور به 17 میلیون دلار برسد.

وی برگزاری نشست مشترك هیات تجاری افغانستان و تجار خراسان شمالی در بجنورد را با هدف شناسایی نیازمندی های این كشور و قابلیت های استان برای تامین این نیازمندی ها دانست.

رییس كمیته زراعت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن افغانستان نیز در این نشست ضمن قدردانی از پذیرایی مردم استان از هیات تجاری افغانستان این اقدام را نشان از مهمان نوازی مردم و نزدیكی دو كشور ایران و افغانستان دانست.

'غلام نبی عیدی زاده' گفت: كشور ما و ایران دارای روابط حسنه ای هستند و مردم دو كشور به دلیل اشتراكات مذهبی و فرهنگی خواهان گسترش روابط دوجانبه اند.

وی اضافه كرد: گسترش روابط حسنه بین دو كشور موجب شده جمهوری اسلامی از لحاظ اقتصادی نیز با افغانستان روابط تجاری خوبی داشته باشد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن افغانستان افزود: در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن این كشور و نیز خراسان شمالی زمینه های خوبی برای ارتقای سطح روابط تجاری وجود دارد.

وی ابراز امیدواری كرد تا با سفر هیات تجاری افغانستان به خراسان شمالی، بستر خوبی برای گسترش روابط تجاری و تامین نیازمندی های كشور متبوعش از سوی این استان فراهم كند.

هیات 25 نفره تجاری افغانستان عصر روز شنبه برای یك سفر سه روزه وارد بجنورد، مركز استان خراسان شمالی شد. ك/2

2712/626/330





:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: