صاحبان تاكسی های فرسوده تا خرداد 91 موظف به نوسازی خودروهای خود هستند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، 'محمد رویانیان ' روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جشن نوروزی نوسازی تاكسی های فرسوده شهر تهران در تالار شمس در جمع خبرنگاران افزود: صاحبان این خودروها فرصت دارند تا خرداد سال 91 برای ثبت نام نوسازی تاكسی فرسوده اقدام كنند تا در پایان مهرماه 91 خودروی خود را تحویل بگیرند.

وی تاكید كرد: این اخطار نهایی است و چنانچه در این زمینه اقدامی انجام ندهند، كارت سوخت و مجوز آنها باطل می شود.

رویانیان با بیان اینكه بیش از 330 هزار تاكسی در كشور وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد، 25 هزار نفر از صاحبان تاكسی ها برای نوسازی خودروی های خود مراجعه نكرده اند .

وی ، متوسط عمر تاكسی های كشور را زیر هفت سال دانست و گفت: در تهران عمر 99 درصد تاكسی ها زیر 10 سال است .

رییس ستاد حمل و نقل سوخت كشور با بیان اینكه شش هزار صاحب تاكسی فرسوده نیز در انتظار دریافت تاكسی های نو هستند، افزود: دارندگان این تاكسی ها از 22 بهمن سالجاری برای نوسازی ثبت نام كرده اند و بزودی خودروی نو دریافت می كنند.

رویانیان با بیان اینكه بیش از یك میلیون و 100 هزار خودروی كهنه از سال 85 تاكنون جمع آوری شده است ، اظهار داشت: یك هزار و 400 دستگاه مینی بوس نیز امسال در كشور نوسازی شده است.

وی با اظهار تاسف از اینكه مالكان مینی بوس ها رغبتی برای نوسازی خودروهای خود ندارند، گفت: مینی بوس به دلیل وارداتی بودن گران است و مالكان این خودروها توان نوسازی آن را ندارند، به همین دلیل سعی داریم با رایزنی های انجام شده، عوارض گمركی مینی بوس را پایین بیاوریم تا مالكان این خودروها دغدغه گران بودن را نداشته باشند.

رویانیان درباره نوسازی كامیون های فرسوده نیز افزود: با توجه به تخصیص تسهیلات و اعطای وام برای نوسازی كامیون های فرسوده ، مالكان این خودروها به دلیل گران بودن، رغبتی برای تعویض ندارند و استقبال چندانی نمی شود.

وی در پاسخ به افزایش كرایه تاكسی ها در اواخر اسفند سالجاری و سال آینده گفت : امسال نرخ كرایه تاكسی ها 40 درصد افزایش داشت و تا چند ماه دیگر تغییر نمی كند.

رویانیان تصریح كرد: مردم در صورت مشاهده افزایش نرخ كرایه از سوی رانندگان تاكسی ، باید مراتب را به سازمان تاكسیرانی گزارش دهند و این سازمان موظف به رسیدگی است .

اجتمام **9022**1313**1572





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: