مستند 'خط قرمز' با نگاهی به معضلات اجتماعی ساخته می‌شود
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اینكه با بسیاری تلاش می كنند كه در دام شیادانی كه به شیوه های مختلف قصد اخاذی از مردم را دارند، نیافتند؛ اما نگاهی به پرونده های قضایی كه در این زمینه نشان می دهند كه هنوز نیاز به فرهنگسازی در این زمینه ها احساس می شود.

به همین خاطر 'غلامرضا بختیاری' با ساخت مجموعه مستند 'خط قرمز' تلاش كرده است از زخم خوردگان این آسیب های اجتماعی بكاهد و در این مستند به همه معضلات اجتماعی پرداخته است.

بختیاری در این مستند گریزی به آگهی روزنامه ها كه با آب و تاب وعده های رنگارنگ وام بلاعوض و خانه دار شدن و سرمایه دار شدن می دهند تا بنگاه های اعزام دانشجو به خارج از كشور كه گنجشك را به جای قناری به پدر مادرانی كه هراسان از اینكه نكند جوانشان در ممكلت خودش نتواند به دانشگاه برود و بدعاقبت شوند، زده است.

تهیه كننده و كارگردان خط قرمز با بیان اینكه ارتقای سطح آگاهی مردم و اطلاع رسانی درباره معضلات اجتماعی مهمترین هدف وی از ساخت این مستند است گفت: بسیاری از مردم ندانسته و به دلیل اعتماد بی جا به آگهی روزنامه ها و یا دوستان و آشنایان، دچار خسران و ضررهای زیاد و جبران ناپذیری می شوند.

بختیاری افزود: در این مجموعه كه برای شبكه یك سیما ساخته شد، سعی شده است درباره پیامدهای این اعتماد خطرناك اطلاع رسانی شود.

كم شدن آستانه تحمل مردم و پیامدهای آن بخش دیگری از مستند 10 قسمتی 'خط قرمز' است كه تاكنون هفت قسمت از آن تولید شده و سه قسمت انتهایی آن كه به خشم های كنترل نشده و قتل های آنی اختصاص دارد ، در حال تهیه است.

به گفته بختیاری 'خط قرمز' كه محصول گروه مستند شبكه یك است از مهر ماه آغاز شده است و تا اردیبهشت 90 به پایان می رسد.

رضا صداقت به عنوان كارگردان یكی از قسمت های 'خط قرمز' و ساسان گلستانه در مقام تصویربردار و همچنین سرهنگ مجید فقیه در سمت مشاوره انتظامی، بختیاری را در ساخت این مستند یاری كرده اند.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: عشق , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: