معیارهای انتخاب آثار سینمایی برای اكران در نورور 91 اعلام شود
نوشته شده توسط : swot

'مسعود اطیابی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ملاك و هدف انتخاب فیلم های سینمایی برای اكران در ایام نوروز 91 مشخص نیست.

وی گفت: فیلم های سینمایی برای اكران در ایام نوروز باید اولویت بندی و بر اساس نیاز جامعه در این ایام انتخاب می شدند.

كارگردان فیلم سینمایی 'اخلاقتو خوب كن' یادآور شد: تنوع و نیز حمایت از بخش خصوصی در اكران های نوروزی باید در نظر گرفته می شد و باید فیلم هایی كه زودتر به تولید رسیده اند در اولویت اكران نوروزی قرار می گرفتند.

به گفته اطیابی، به نظر می رسد چنین ملاك هایی برای انتخاب فیلم های سینمایی برای اكران در نوروز 91 در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، علت حذف فیلم سینمایی 'پیشونی سفید' كه توسط بخش خصوصی ساخته شده و به عقیده كارشناسان برای اكران در ایام نوروز مناسب است به هیچ وجه مشخص نیست.

كارگردان فیلم سینمایی 'شرط اول' گفت: چنانچه شورای صنفی نمایش فیلم بدنبال رفتار عادلانه نیست بهتر است این موضوع اعلام شود و فیلمسازان برای اكران آثار خود در ایام نوروز تلاش نكنند.

اطیابی گفت: تركیب اعلام شده برای اكران فیلم های سینمایی در ایام نوروز جای سووال دارد و تصور نمی كنم معیارهای انتخاب این آثار آنقدر مهم باشد كه نتوان آنها را اعلام كرد.

وی یادآور شد: اعتراض ما به حذف یك یا چند اثر سینمایی در اكران نوروزی باز نمی گردد و عدم ارائه ملاك و معیار انتخاب این آثار توجیه پذیر نیست.

این تهیه كننده سینما تاكید كرد: چینش اكران نوروزی سال 91، بی اعتمادی میان فیلمسازان و مسوولان شورای صنفی را دامن خواهد زد.

اطیابی افزود: به تصمیمات شورای صنفی نمایش فیلم همچنان احترام می گذاریم اما مشخص نبودن ملاك انتخاب آثار سینمایی برای اكران نوروز شبهه برانگیز است.

'زندگی خصوصی'، 'گشت ارشاد'، 'انتهای خیابان هشتم'، 'فیتیله ای ها و ماه پیشونی' و 'قلاده های طلا' فیلم هایی هستند كه برای اكران نوروز 91 انتخاب شده اند.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: