ورزش سه گانه ایران برای ارتقا جایگاه خود درسطح آسیا تلاش وافر می كند
نوشته شده توسط : swot

سردار 'محمدعلی صبور'، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا ، با بیان اینكه ورزش سه گانه در ایران از قدمت بالایی برخوردار نیست ، افزود: ورزش سه گانه ایران مدت پنج سال است كه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز كرده و فدراسیون از تمام ظرفیت های موجود برای رشد و شكوفایی آن استفاده می كند.

وی با اشاره به اینكه ورزش سه گانه در كشوری چون 'ژاپن' از قدمت 30 ساله برخوردار است، اظهار داشت: بسیاری از كشورها در این رشته ورزشی دارای قدمت بالای20 سال هستند ولی ایران با تكیه به ورزشكاران و مربیان توانمند و مجرب قطعا در آینده نه چندان دور حرف های بسیاری برای گفتن در سطح آسیا و جهان خواهد داشت.

سردار صبور ، گفت: پس از شروع فعالیت رسمی در این رشته ورزشی، دو سال در رابطه با ساختار سازمانی و انتخاب روسای هیات های ورزشی زمان صرف شد و در واقع اصل فعالیت از سه سال اخیر آغاز شده است.

وی افزود: در زمان حاضر ایران در سطح آسیا از رتبه 38 به رتبه 10 رسیده و انتظار می رود در مسابقات آسیایی سال آینده كه فروردین ماه در كشور 'ژاپن' برگزار خواهد شد ایران جزو سه كشور قرار گرفته در سكوی مسابقات باشد.

رییس فدراسیون ورزش سه گانه ایران، اظهار داشت: ورزشكاران بزرگسال قدر و توانمندی چون 'احسان امینیان، آرش علی بخشی فرد و فرشاد دادفر' كه به ترتیب از 'شهركرد، زنجان و اصفهان' می باشند صاحب نام در این رشته ورزشی هستند كه مطمئنا در مسابقات برون مرزی برای ایران اسلامی افتخار آفرینی خواهند كرد.

وی گفت: درحال حاضر 'امینیان و دادفر' بترتیب ركوردار و نفر دوم ورزش سه گانه بزرگسالان كشور هستند و 'آرش علی بخشی فرد' نیز نفر اول رده سنی امید می باشد.

سردار صبور گفت: در رده جوانان نیز ایران از موقعیت خوبی برخوردار است بطوریكه در مسابقات قهرمانی آسیا كه پارسال برگزار شد ایران رتبه پانزدهم را كسب كرد و انتظار می رود امسال به موقعیت بهتری دست پیدا كنیم.

597/522





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: