نیروهای خارجی باید در مورد كشتار غیرنظامیان افغان پاسخگو باشند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، این سازمان مستقر در لندن در بیانیه ای افزود: فقدان حساب كشی و مسئولیت پذیری از سوی نیروهای خارجی این دیدگاه را در افغانستان تقویت می كند كه نیروهای بین المللی اهمیت كافی را به امنیت و سلامت مردم افغانستان نمی دهند.

'سم ظریفی' مدیر بخش آسیا- پاسفیك در سازمان عفو بین الملل، گفت: عدم حساب كشی از نیروهای خارجی همچنین این تصور را دامن می زند كه آنها حتی در قتل غیرنظامیان فراتر از قانون هستند. این دیدگاه در حال حاضر با موفقیت توسط طالبان و دیگر نیروهای ضددولتی در افغانستان تبلیغ می شود.

وی تاكید كرد: آمریكا باید سریعا در این زمینه اقدام كند و تحقیقی شفاف، مستقل و قابل اعتماد را درباره قتل غیرنظامیان در روستای 'پنجوی' قندهار انجام دهد.

'دولت آمریكا همچنین باید غرامت مناسبی را به خانواده هایی كه از این حمله آسیب دیده اند، پرداخت كند.'

عفو بین الملل در بیانیه خود به نقل از آمارهای سازمان ملل متحد نوشته است كه بیش از سه هزار نفر از مردم غیرنظامی افغانستان فقط در جریان درگیری های سال 2011 میلادی در آن كشور جان باخته اند كه مسئولیت بخشی از این كشتارها مستقیما بر عهده نیروهای بین المللی بوده است.

این سازمان افزوده است: حدود 14 درصد از این غیرنظامیان در جریان حملات هوایی و یا عملیات های شبانه نیروهای خارجی كشته شده اند.

در جریان حمله شبانه یك سرباز آمریكایی به خانه های مردم غیرنظامی در روستای پنجوی استان قندهار 16 نفر از جمله 9 كودك و سه زن كشته شدند.

عفو بین الملل در بیانیه خود از این حمله به عنوان 'قتل عام قندهار' یاد كرده است.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: