نشست كمیته اقتصادی پاكستان با هدف تامین بودجه احداث خط لوله انتقال گاز ایران
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه رسمی امروز سه شنبه كمیته هماهنگی امور اقتصادی دولت پاكستان , این كمیته تامین بودجه و منابع مالی این پروژه مهم را در سه بخش تامین مالی از طریق توسعه زیر ساخت های گاز و انرژی در كشور , تشكیل كنسرسیوم مالی پاكستان با دولتهای چین و روسیه و سرمایه گذاری شركت های ایرانی امكان پذیر دانست.

این نشست به ریاست 'عبدالحفیظ شیخ' مشاور عالی نخست وزیر پاكستان در امور دارایی و با حضور مشاور گیلانی در امور نفت و منابع طبیعی , وزیر آب و برق و نمایندگان اقتصادی در بخشهای تجاری پاكستان تشكیل شد.

شیخ گفت: پیشبرد و تسریع روند همكاری اقتصادی و تجاری با ایران در بخش های داد و ستد كالا و صادرات از دیگر برنامه های اقتصادی با ایران است.

در همین حال منابع خبری محلی پاكستان امروز سه شنبه گزارش دادند: وزارت نفت و منابع طبیعی پاكستان گزینه هایی را برای تامین بودجه به منظور تكمیل پروژہ انتقال گاز ایران به دولت این كشور پیشنھاد كرده است.

مسیر پروژہ انتقال گاز ایران به طول 800 كیلومتر از مرز مشترك دو كشور تا منطقه 'نواب شاہ' در ایالت سند پاكستان امتداد دارد. ھم اكنون كار بر روی این مسیر تحت نظر شركت ھای مشاوره ای خارجی در زمینه مھندسی و بررسی دقیق مسیر احداث خط لوله آغاز شده است. قرار است پس از پایان تھیه گزارش و بررسی انجام شدہ در زمینه مسیر خط لوله تا ماه ژوئن سال 2012( خرداد ماه سال 91 )، از شركت ھای پیمانكار برای كار اجرایی بر روی این پروژہ دعوت شود.

منابع خبری پاكستان ھزینه كلی پروژہ انتقال گاز ایران به پاكستان را یك ونیم میلیارد دلار عنوان كرده و افزودند: مشاور مالی پیش از این به صورت مناقصه بین المللی برای این پروژہ منصوب شده، ھمچنین قرار داد لازم در این زمینه در ماه ژانویه سال جاری ( دی ماه ) با شركت گاز ملی پاكستان به امضا رسید.

اسناد مناقصه برای پیمان كاران در زمینه احداث خطوط لوله طرح انتقال گاز ایران به ویژہ تامین كنندگان ایستگاہ كمپرسور و غیرہ در مرحله نھایی قرار داشته و ظرف چند ماہ آیندہ صادر خواھد شد.

این منابع خبری با اشارہ به اینكه وزارت نفت پاكستان چھار گزینه لازم را برای تامین بودجه مالی پروژہ انتقال گاز ایران به دولت این كشور ارائه دادہ، نوشتند: تامین بودجه از طریق اعمال دور جدید مالیات ها و افزایش مالیات بر درآمدها در كشور, كنترل و بررسی اقدامات شركت ھای پیمانكار و یا تعویض آنها , تشكیل كنسرسیومی با كشورھای چین و روسیه در تامین بودجه پروژہ گازی با ایران و ارزیابی پیشنهاد ایران در تامین بودجه احداث خط لوله و دریافت 250 میلیون دلار پیشنهادی این كشور , از راههای تامین بودجه در مسیر تكمیل و اجرایی كردن این پروژه مهم است.

آساق ** 1095**1423





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , حیوانات , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: