اردوغان از سیاست های ساركوزی انتقاد كرد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا ؛ نخست وزیر تركیه امروز در نشست پارلمانی نمایندگان حزب حاكم ' عدالت و توسعه' در مجلس تركیه در سخنانی افزود: پس از لغو قانون مجازات انكاركنندگان ادعاهای نسل كشی ارامنه از سوی دادگاه قانون اساسی فرانسه، ساركوزی سیاستی تهاجمی در پیش گرفته و دشمنی با خارجیان را نزد مردم این كشور تحریك و تشدید كرده است.

وی با تاكید بر اینكه ساركوزی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه سیاست دشمنی با خارجی ها را به عنوان یك حربه بكار گرفته است، گفت: مواضع ساركوزی مخالف ارزشهای اتحادیه اروپاست.

نخست وزیر تركیه با اشاره به اینكه اروپا تاوان سنگینی برای فاشیسم در گذشته پرداخت كرده است؛ اظهارداشت سكوت اروپا در زمینه موج جدید فاشیسم اشتباه است و اروپا نباید در این زمینه سكوت اختیار كند.

دادگاه قانون اساسی فرانسه چندی پیش قانون مجازات انكاركنندگان ادعاهای نسل كشی ارامنه از سوی ترك های عثمانی را با عنوان نقض آزادی بیان و اندیشه رد كرد.

طبق قانون یاد شده كه یك ماه قبل از سوی مجلس سنای فرانسه تصویب شده بود انكاركنندگان ادعاهای نسل كشی ارامنه به مجازات یكسال زندان و پرداخت بیش از 40 هزار یورو جریمه نقدی محكوم می شدند.

در پی تصویب طرح یاد شده در مجلس نمایندگان فرانسه در دو ماه قبل دولت آنكارا یك رشته تحریمها از جمله لغو مشورتهای سیاسی و تمرینهای نظامی با پاریس را به مرحله عمل گذاشت.

خاورم**2012** 230**1423





:: برچسب‌ها: غذا , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: