طی 11 ماهه گذشته افزون بر 47 میلیون تن كالا از كشور خارج شد
نوشته شده توسط : swot

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای حاكی است ، 'شهریار افندی زاده 'افزود: درسال جهاد اقتصادی از مجموع صادرات و واردات كشور در مدت یادشده سهم بخش جاده ای هشت ، دریا 91 و راه آهن یك درصد است .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه كرد: براساس سیاست‌های اقتصادی دولت خدمتگزار دهم به توسعه صادرات و اقدامات گسترده وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل در امر صادرات برای تجار و صادر كنندگان كالا، در مدت 11 ماهه 1390 میزان صادرات كالا از مرزهای جاده‌ای كشور به میزان 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت : طی مدت مذكور بالغ بر پنج میلیون و 61 هزار تن كالا از مرزهای جاده‌ای از كشور صادر و دو میلیون و 64 هزار تن كالا به كشور وارد شد.

به گفته افندی زاده ، مرزهای بازرگان، میرجاوه و آستارا به ترتیب با 56، 12 و هشت درصد فعال‌ترین مرزهای جاده ای در زمینه واردات كالا به كشور و مرزهای دوغارون، بازرگان و آستارا به ترتیب با 28، 14 و 11 درصد فعال‌ترین مرزهای صادركننده از كشور محسوب می‌شوند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان این كه سهم كامیون‌های ایرانی در صادرات كالا 55 درصد و در جابه‌جایی واردات 39 درصد در این مدت بود،‌ افزود: از مجموعه كالاهای صادر شده، بیشترین میزان به كشورهای افغانستان با 40 درصد و تركمنستان با 18 درصد بود.

وی اضافه كرد: از مجموع كالاهای وارد شده طی 11 ماهه امسال بیشترین میزان متعلق به كشورهای تركیه با 53 درصد و پاكستان با 13 درصد بود .

افندی زاده ، در زمینه عملكرد مرزهای جاده‌ای در تردد مسافر نیز اظهار داشت: طی 11 ماهه سال‌جاری، بالغ بر 451 هزار نفر مسافر توسط 37 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری به كشور وارد و تعداد 705 هزار نفر از سوی 43 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از كشور خارج شدند.

در این مدت بیشترین تردد وسایل‌نقلیه مسافری به ترتیب در مرزهای بازرگان معادل 25 درصد و بیله‌سوار معادل 23 درصد بود.

اقتصام** 1559**1601





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: