رونق سینمای حرفه ای مدیون سینمای جوان است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'هاشم میرزاخانی' سه شنبه شب در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان اترك در بجنورد، اظهار داشت: سینمای جوان ایران با تجهیز به امكانات نوین و روزآمد رونق خوبی گرفته است.

وی گفت: حمایت سازمان سینمایی كشور از انجمن سینمای جوان باعث شده تا هنرمندان با فعالیت در دفاتر این انجمن در سراسر كشور دست به تولید آثار بومی بزنند.

وی بر حمایت همه جانبه از هنرمندان برای تولید آثار از طریق دفاتر سینمای جوان در شهرستانها تاكید كرد.

میرزاخانی به برگزاری جشنواره های منطقه ای سینمای جوان اشاره كرد و گفت: تاكنون 46 جشنواره منطقه ای سینمای جوان در استانها برگزار شده كه جایگاه بسیار خوبی در میان هنرمندان و هنردوستان پیدا كرده است.

وی افزود: جشنواره منطقه ای سینمای جوان فرصتی برای هنرمندان است كه در میدان كوچكتری، در كنار بزرگان به رقابت بپردازند.

وی همچنین از راهیابی دریافت كنندگان تندیس این جشنواره به بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران خبر داد.

استاندار خراسان شمالی نیز در سخنانی از هنر به عنوان شمشیری دولبه یاد كرد و گفت: اگر از هنر خوب بهره برداری شود بسیار موثر و سازنده برای جامعه خواهد بود و اگر از آن بدرستی استفاده نشود باعث انحراف و گمراهی است.

'ابوطالب شفقت' اظهار داشت: دشمنان از هنر برای رسیدن به مقاصد خود بویژه در برابر دین اسلام و مسلمانان استفاده می كنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب تنها شخصیتی است كه هنر را خوب شناخته و از هنرمند خوب تجلیل می كنند و دلیل اهمیت دادن ایشان به هنر، اثر هنر در جامعه بخصوص در شرایط ویژه امروزی است كه الگوی ایرانی اسلامی را برای دنیای اسلام طرح می كند.

وی افزود: امروز دنیا از هنر سینما استفاده می كند و ما هم می توانیم از هنر سینما استفاده كرده و دین اسلام و ارزشهای اسلامی را معرفی كنیم و برای توسعه و پیشرفت این هنر باید از مدل ایرانی اسلامی استفاده كرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینكه در خراسان شمالی سالن سینما وجود ندارد از رییس سازمان امور سینمایی كشور خواست برای رفع این مشكل كمك كند.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: یكهزار و 721 اثر در چهار بخش فیلم، فیلمنامه، عكس و پوستر از 12 دفتر انجمن سینمای جوان در هفت استان كشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره منطقه ای رسید.

'حسین ثابت قدم وحید' اظهار داشت: از بین این آثار 47 فیلم كوتاه، 60 عكس، 17 فیلمنامه و 14 پوستر به بخش مسابقه راه یافت.

وی از مزایای برگزاری یازدهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان اترك در بجنورد را شناسایی هنرمندان استانی و تقویت فضاهای هنری در این منطقه برشمرد.

جشنواره منطقه ای سینمای جوان فصل زمستان اترك در بجنورد با شركت آثار هنرمندان استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، كرمان و خراسان شمالی از 21 اسفندماه جاری آغاز شده بود. ك/2

623/626/





:: برچسب‌ها: خانواده , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: