پذیرش دانشجوی كارشناسی در دانشگاه تهران حذف نمی شود
نوشته شده توسط : swot

'سید مهدی قمصری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با اینكه توسعه تحصیلات تكمیلی از اولویت های اصلی دانشگاه تهران است اما ظرفیت پذیرش دانشجوی كارشناسی در این دانشگاه هیچ گاه صفر نخواهد شد.

وی برخی اظهار نظرها مبنی بر حذف دوره های كارشناسی در دانشگاه های مادر كشور از جمله دانشگاه تهران را رد كرد و افزود: دانشجوی مقطع كارشناسی به عنوان پایه برای دوره های بالاتر محسوب می شوند و هرچه دانشجو در این مقطع بنیه علمی قوی تری داشته باشند در مقاطع بالاتر هم موفق تر خواهند بود.

قمصری یادآور شد:اكنون حدود 15 هزار دانشجوی كارشناسی در دانشگاه تهران تحصیل می كنند و تعداد دانشجویان تحصیلات تكمیلی -كارشناسی ارشد و دكتری- این دانشگاه نزدیك به 18 هزار نفر است.

به گفته معاون آموزشی رییس دانشگاه تهران، در سال تحصیلی جاری 3 هزار و 100 دانشجوی كارشناسی در دانشگاه تهران پذیرفته شده اند و این درحالیست كه پذیرش دانشجوی كارشناسی ارشد، شش هزار و 60 نفر و در دوره های دكتری سه هزار و 110 نفر بوده است.

قمصری درمورد شاخص تعداد استاد به دانشجو در دانشگاه تهران یادآورشد:اكنون به ازای هر 22 دانشجو، یك عضو هیات علمی در دانشگاه تهران وجود دارد كه این نسبت در سال 1394 باید به عدد 16 به یك برسد.

دانشگاه تهران اكنون دارای 120 گروه آموزشی است كه هزار و 600 عضو هیات علمی مشغول به تحقیق و آموزش به دانشجویان 115 رشته كارشناسی، 270 رشته كارشناسی ارشد و 161 رشته دكتری هستند.

فراهنگ**1055





:: برچسب‌ها: غروب , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: