دیوان عالی انگلیس شكایت نظامیان بازنشسته علیه آسیب های اتمی را رد كرد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، كهنه سربازان انگلیسی كه در آزمایش های هسته ای این كشور در دهه 1950 حضور داشته اند خواستار اجازه دیوان عالی كشور برای طرح شكایت علیه وزارت دفاع انگلیس و دریافت غرامت شده بودند.

یك هزار و 11 نفر از نظامیان سابق انگلیسی طی دو سال گذشته پیگیر این موضوع بوده اند ولی چهار قاضی از مجموع هفت قاضی دیوان عالی این كشور امروز حكم دادند كه این شكایت به دلیل اینكه زمان زیادی از آزمایش های هسته ای مورد نظر گذشته است، قابل پیگیری قضایی نمی باشد.

به نظر می رسد این پایان راه برای این نظامیان آسیب دیده از آزمایش های هسته ای انگلیس باشد كه تعدادی از آنها در همین دو سال گذشته به دلیل كهولت سن و آسیب های وارده از مواد رادیو اكتیو جان خود را از دست داده اند.

این نظامیان در دهه 1950 در واحدهای مختلف ارتش انگلیس خدمت می كردند و درگیر آزمایش های هسته ای این كشور در اقیانوس آرام و سواحل استرالیا بوده اند.

وكلای آنان می گویند: این نظامیان كهنه كار بر اثر آلودگی به مواد رادیو اكتیو سال هاست كه از بیماری های مختلفی نظیر سرطان، بیماری های پوستی و نارسایی های ژنتیكی رنج می برند.

به گفته آنان، وقتی كه این نظامیان در سال های گذشته موضوع خود را مطرح كرده بودند به آنان گفته شده بود دلیل علمی در مورد ارتباط بیماری هایشان با آزمایش های هسته ای وجود ندارد و امروز كه این موضوع بر اساس پیشرفت های علمی ثابت شده، وزارت دفاع می گوید خیلی دیر شده است.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: