وزیر انرژی قرقیزستان بركنارشد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری '24.كی.جی'، زغال سنگ های آلوده وارداتی در مهرماه گذشته قرار بود در 16 مدرسه و پیش دبستانی مناطق چوی و ایسیك آتا قرقیزستان مصرف شوند.

'اموربیك بابانوف' نخست وزیر با درخواست تعلیق وزیر انرژی موافقت و 'اوتندیل كالمامبتوف' معاون وزیر را به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب كرد.

این در حالی است كه دادگاه عالی قرقیزستان اعلام كرد كه یك دادگاه بخش بیشكك در حال بازبینی پرونده مرتبط با واردات زغال سنگ است زیرا شماری از پزشكان و ماموران گمرك همچنان در مظان سوءاستفاده از مسئولیت و سهل انگاری و دادن مجوز ورود زغال سنگ به قرقیزستان بدون انجام آزمایش رادیو اكتیو، قرار دارند.

وزارت شرایط اضطراری قرقیزستان پیشتر تمام زغال سنگ های وارداتی آلوده به رادیو اكتیو از قزاقستان كه در مدارس استان چوی این كشور برای تولید گرما مصرف می شد را تا 21 بهمن ماه پس فرستاد.

'اموربیك بابانوف' این دستور را یك روز پس از آن صادر كرد كه ماموران گمرك قرقیزستان متوجه شدند میزان تشعشعات رادیو اكتیو در زغال سنگ وارداتی از قزاقستان 12 تا 15 برابر حد معمول است.

وی بر برگزاری مناقصه جدیدی برای تامین زغال سنگ مورد نیاز از سوی وزارت انرژی و شركت الكتریك چسكی استانتسی تاكید كرد و خواستار بازگرداندن زغال سنگ های مصرف نشده كولانسك به قزاقستان ولغو قراردادهای خود با این شركت شد.

براساس این گزارش در برخی از مدارس میزان سطح تشعشات رادیو اكتیو حداقل 26 برابر بیشتر از سطح عادی آن گزارش شده بود.

محاكمه چهار مقام قرقیز به اتهام صدور مجوز برای واردات زغال سنگ های آلوده به رادیو اكتیو در بیشكك آغاز شده است.

آساق**ه.ص**1558





:: برچسب‌ها: لا , سیاتل , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: