اندیشمندانی در تغییر سرنوشت موثرند كه به نیازهای علمی زمان خود پاسخ دهند
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا 'محمود احمدی نژاد' شامگاه چهارشنبه در آیین اهدای جوایز برگزیدگان نوزدهمین دوره جایزه جهانی كتاب و بیست و نهمین دوره كتاب سال جمهوری اسلامی در محل تالار وحدت خاطر نشان كرد : كتاب یك محمل برای انتقال اندیشه ها است.

رییس جمهوری دلیل اهمیت كتاب در طول تاریخ و زندگی بشر را ارتباط آن با انسان دانست و گفت خداوند استعدادهای زیادی در انسان قرار داده تا به بالاترین قله های كمال برسد.

احمدی‌نژاد برجسته‌ترین ویژگی انسان را ' علم و حكمت ' دانست و گفت : علم‌آموزی و اندیشه نیز بالاترین استعدادی است كه خداوند به انسان داده تا نسبت به سایر موجودات ممتاز باشد.

وی با اشاره به اینكه عالمان و دانشمندان همیشه در میان جوامع محترم هستند ،‌ شكوفا شدن استعدادهای انسانی را در گرو شكوفایی استعداد علمی و اندیشه بشر دانست و گفت: اگر علم و اندیشه نباشد، زیباترین اعمال انسان نیز فاقد ارزش خواهند بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد، اعمال ماندگار، زمانی ارزش پیدا می‌كنند كه همراه با علم و آگاهی و اندیشه باشند.

وی با بیان اینكه 'انسان چیزی جز اندیشه نیست'، گفت: عبادت خداوند زمانی ارزش پیدا می كند كه همراه با علم ، اندیشه و تفكر باشد.

رییس جمهوری اندیشه‌ها را دارای مراتبی دانست وگفت: اندیشه‌ای دارای ارزش بالاتری است كه به حقیقت انسان می‌پردازد؛ در واقع بالاترین علم، شناخت حقیقت خود انسان است.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه باید كاری كنیم تا افراد و انسان‌ها فكر كرده و درك بالاتری از هستی داشته باشند، افزود: اندیشه‌ها هستند كه تاریخ را می‌سازند چرا كه تحولات اجتماعی از درون اندیشه‌ها سر می‌زند.

رییس جمهوری به ارایه ایده ‌های مختلف در جهان از جمله تئوری‌های اجتماعی اشاره كرد و گفت: در این تئوری‌ها، روابط انسانها بر اساس تنازع بقاء مطرح می‌شود تا تمام رفتار برده‌داران، استعمارگران و سلطه‌طلبانی كه اقدام به جنایت می‌كنند، توجیه شود.

وی خاطرنشان كرد، آنها با چنین تئوری‌هایی ساختن بمب‌های اتمی و شیمیایی را توجیه می‌كنند.

احمدی‌نژاد افزود: در مقابل این تئوری‌ها، صالحان و پیامبران و انسان‌های خود ساخته‌ای قرار دارند كه اندیشه و تئوری ارائه كرده و تحول ایجاد می‌كنند.

وی یادآورشد، هر روز كه می‌گذرد، اندیشه و علم نیز ارزش بیشتری پیدا كرده و مهم می‌شود؛ در واقع انسانها نیاز بیشتری به علم و اندیشه پیدا می‌كنند.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد، این روند تا جایی ادامه می‌یابد كه انسان به نقطه اوج خود در دنیا برسد و همه استعدادهای او شكوفا شود و این موضوع جز در سایه علم و اندیشه تحقق نمی‌یابد.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینكه در حوزه علم و اندیشه، مرزبندی سیاسی معنایی ندارد، گفت: مرزبندی از آن قدرت‌های سیاسی است زیرا انسانها یك نوع فطرت دارند.

احمدی نژاد افزود: مطالبات اصلی انسانها مشترك است و همه به دنبال كمال، عدالت، پیشرفت و محبت هستند.

وی در ادامه از همه دست اندركاران انتخاب معرفی برگزیدگان دو جشنواره یاد شده تشكر و از اینكه دایره برگزیدگان در شاخه‌های مختلف این جشنواره‌ها افزایش یافته است ابراز خرسندی كرد.

رییس جمهوری خطاب به برگزار كنندگان این دو جشنواره گفت : اگر برای انتخاب برگزیدگان، آنها را رتبه‌بندی می‌كنید، امتیاز بیشتر را به افرادی بدهید كه به نیازهای امروز اندیشه پاسخ درستی بدهند.

احمدی‌نژاد، آیین تجلیل از برگزیدگان كتاب سال و جایزه جهانی كتاب را میعاد عالمان و اندیشمندان و هنرمندان دلسوز بشریت دانست و اظهار امیدواری كرد كه این آیین به سرعت به بزرگترین آیین و میعاد عالمان جهان تبدیل شود.

وی همچنین از برگزاركنندگان این جشنواره‌ها خواست به‌گونه‌ای فعالیت كنند كه هركسی بتواند فرصت ارائه اندیشه‌ای را كه برای بشریت مفید و در مسیر كمال انسانی است، در این جشنواره ها داشته باشد.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینكه انسان برای تعالی نیازمند راه و الگو است ، افزود : خداوند در دنیا این نیاز را بدون پاسخ قرار نداده است.

وی با یادآوری اینكه برای شناخت انسان نیازمند انسان كامل هستیم، گفت: خداوند چنین فردی را برای تعالی انسانها خلق كرده است.

احمدی‌نژاد در پایان خاطرنشان كرد، امروز كه مكاتب توجیه‌گر قدرت‌های مالی ، در عمل با بن‌بست مواجه شده‌اند، باید زیباترین كار و اندیشه‌ورزی، تلاش عالمانه برای شناختن و معرفی انسان كامل به بشریت باشد.

سیام **2023*1580





:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: