یك مسوول كشور چین بر توسعه همكاریهای فرهنگی با ایران تاكید كرد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، 'جانگ' این موضع را در جریان سفر و دیدار 'منصور آیرم' سرپرست كنسولگری ایران در شانگهای به این منطقه بیان كرد.

مدیر فرهنگی استان جیانگسو با استقبال از بسط و توسعه روابط فرهنگی با ایران، اظهار داشت: ایران و چین هر دو دارای تاریخی كهن و غنی هستند و از زمان های دور با یكدیگر در ارتباط بوده اند و به همین لحاظ مابایستی بیشتر با هم در تماس باشیم.

وی افزود: من معتقد هستم فرهنگ چین در ایران مورد استقبال قرار می گیرد و ما نیز از ارزش های فرهنگی متعدد ایران استقبال می كنیم.

این مسوول چینی با اشاره به اینكه استان جیانگسو به عنوان یكی از مراكز توسعه یافته در كشورش شناخته می شود، گفت: این استان بلحاظ فرهنگی نیز جایگاه برجسته ای دارد و بسیاری از نقاشان مشهور از جیانگسو برخاسته اند و این منطقه در سالهای اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده است.

جانگ با اشاره به تعدد دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی و همچنین شمار زیاد دانشجویان این استان افزود: ما برای تبادلات فرهنگی با ایران آماده ایم و با توجه به وجود سینماهای فراوان، گالری های متعدد و ‌برگزاری كنفرانس ها و فستیوال های هنری در این استان، زمینه برای مبادلات فرهنگی فیمابین مهیا است.

مدیر فرهنگی استان جیانگسو در ادامه این دیدار خواستار حضور هنرمندان ایرانی در رویدادهای فرهنگی این منطقه شد.

سرپرست سركنسولگری ایران در شانگهای نیز در این دیدار روابط میان ایران و چین در ابعاد مختلف را بسیار خوب توصیف كرد.

' منصور آیرم ' گسترش روابط فرهنگی میان استان جیانگسو و ایران را دارای اهمیت دانست و خواستار تعمیق روابط فرهنگی بعنوان زمینه ساز گسترش و توسعه سایر ابعاد روابط دوجانبه شد.

وی با اشاره به تاریخ غنی و طولانی چین و جایگاه شهر نانجینگ به عنوان پایتخت قدیمی این كشور اظهار داشت : ایران نیز دارای تاریخی كهن و چند هزارساله است و لذا تعمیق روابط فرهنگی میان جیانگسو و كشورمان باعث برقراری روابطی نزدیك و تفاهم و درك بیشتر فیمابین می شود.

سرپرست سركنسولگری ایران با اشاره به فعالیت هفده ساله رایزنی فرهنگی ایران در پكن و شروع بكار وابسته فرهنگی شانگهای در سال 1390، حضور نمایندگان فرهنگی كشورمان در پكن و شانگهای را نشانه اهمیت روابط فرهنگی فیمابین در نزد جمهوری اسلامی دانست .

وی یكی از مهمترین شاخص های رشد فرهنگی میان دو كشور را تاسیس كرسی های زبان آموزی چینی و فارسی در ایران و چین دانست.

وی افزود: با توجه به اهمیت عنصر زبان در گسترش تعاملات فرهنگی فیمابین سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران بنا دارد با هماهنگی مقامات ذیربط استان جیانگسو زمینه آموزش زبان فارسی را فراهم آورده و بدین ترتیب رشد روابط فرهنگی فیمابین را دو چندان سازد.

استان جیانگسو با حدود 75 میلیون نفر جمعیت در شرق چین قرار دارد و مركز آن شهر تاریخی ' نانجینگ' است.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: باغ , پاییز , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: