جایگاه رفیع كشور در عرصه كشاورزی نشان از خودكفایی ملی است
نوشته شده توسط : swot

'نادرقلی ابراهیمی' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وجود تحریم ها و تهدیدهای دشمنان باعث ایجاد شرایط جدید و زمینه ساز بروز افتخارات متعددی در عرصه های مختلف شده است.

وی اظهار كرد: در چهار برنامه توسعه بالغ بر 30 درصد بودجه كشور باید به زیربخش های حمایت از تولید، امنیت غذایی و تامین نیازهای اولیه اما در عمل بین پنج تا هفت درصد اختصاص یافته است.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج وزارت جهاد كشاورزی خاطر نشان كرد: با توجه به همه محدودیت ها و چالش های پیش رو توسعه زیربخش های كشاورزی و تولیدات آن روند پایداری را داشته است.

ابراهیمی یادآور شد: با ورود علم و دانش به حوزه تولیدات كشاورزی افزایش بهره وری و تبدیل ایده به ثروت از مباحث مهم در این زمینه است.

وی تاكید كرد: در حال حاضر بیش از 800 هزار هكتار از اراضی كشور زیر كشت حبوبات قرار دارد كه در این بین استان مركزی به عنوان یكی از مراكز پیشرو اقدامات سازنده و موثری را انجام داده است.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج وزارت جهاد كشاورزی اشاره كرد: برگزاری این همایش ها پاسخگویی به چرایی و مشكلات پیش روی كشاورزان و تولید كنندگان محصولات كشاورزی است.

ابراهیمی اضافه كرد: نتایج تحقیقات محققان و اندیشمندان و كارشناسان می تواند بهترین سرفصل برای تدریس در دانشگاه ها باشد زیرا استفاده از منابع نوین و جدید، راه های تازه ای را فرا روی دانشجویان و بهره برداران قرار می دهد.

وی تشریح كرد: حوزه كشاورزی در ایران از جایگاه والایی برخوردار است و كشور توانایی رسیدن به رتبه های نخست را در حوزه های زراعت و باغبانی دارد.ك/3

8149/507 / 1449





:: برچسب‌ها: پرندگان , آیفون , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: