جزییات استقرار رادار سپر دفاع موشكی آمریكا در تركیه فاش شد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، روزنامه حریت در شماره روز پنحشنبه خود با عنوان 'رموز كوره جیك' نوشت: این سامانه گرچه به نام ناتو و به عنوان بخشی از طرح سپر دفاع موشكی ناتو كه در جریان اجلاس سران ناتو درسال 2010 در لیسبون پرتغال به عنوان استراتژی دفاعی جدید این سازمان امنیتی- نظامی تصویب شده در تركیه نصب شد ولی هنوز درعملیات نامی از ناتو نیست.

این روزنامه به نقل از خبرنگار خود در واشنگتن با اشاره به هزینه 200 میلیون دلاری احداث سیستم راداری AN/TPY-2 كه قادر به شناسایی اشیای پرنده ای به بزرگی یك توپ فوتبال از مسافت چهارهزار و 700 كیلومتری است و در دنیا فقط چهار نمونه از آن وجود دارد و هزینه سالانه فعالیتش بیش از 40 میلیون دلار برآورد شده، به نقل از منابع آمریكایی گمانه زنی كرده است كه آمریكا برای استقرار این سامانه مبلغ هنگفتی به تركیه پرداخته است.

این منابع می گویند:آمریكا علاوه برهزینه سیاسی استقرار این سامانه راداری با توجه به مخالفت های ایران و روسیه، در قبال استفاده از قلمرو تركیه نیز باید هزینه ای به این كشور پرداخت كرده باشد.

روزنامه حریت به نقل از یك مقام بلندپایه پنتاگون (وزارت دفاع آمریكا) نوشته است:در امر فرماندهی رادار تركیه، مرجع تایید است و ما (آمریكا) مجری عملیات و نگهداری سامانه هستیم.

این روزنامه با اشاره به اینكه تركیه نیزعهده دار تامین امنیت این رادار است ولی فعلا سامانه تحت پوشش دفاع موشكی نیست، نوشت: رادار قابلیت به حركت درآوردن موشكهای از نوع SM-3 ، THAAD ، GMD را دارد ولی موشك های پاترویت با این سیستم ادغام نشده است.

خاورم/2011**230 ** 1064





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
کلبه تنهایی علی در تاریخ : 1391/1/3/4 - - گفته است :
با سلام و تبریک عید نوروز 91


تبریک عرض میکنم خدمت شما مدیر لایق وبلاگ.
وبتون خیلی عالیه. واقعا براش زحمت کشیدید.
من توم پارت هاشو نگاه کردم. واقعا استفاده کردم


شما هم اگه وقت داشتی به کلبه محقر من سر بزن و از مطالبش استفاده کن.


دلشکسته ترین آدم دنیا: علی تنها


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: