بهای نفت كاهش یافت
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، بهای نفت در معاملات سلف (تحویل آتی) 9/0 درصد كاهش یافت ، بعد از آنكه 'اریك بسون' وزیر صنعت فرانسه اظهارداشت كه كشورش به همراه شركایش درحال مطالعه تمام گزینه های ممكن از جمله عرضه نفت از ذخایر اضطراری است.

بلومبرگ به نقل از گزارش مقدماتی شركت 'اچ اس بی سی ' افزود: تولیدات كارخانه ای چین ، دومین مصرف كننده بزرگ نفت جهان، ممكن است برای پنجمین ماه متوالی، در ماه مارس كاهش یابد.

'جاناتان بارات' مدیراجرایی ارشد خبرنامه بازارهای كالا بارات، گفت: موضوع مهم در حال حاضر ركود چین است. فعالیت های اقتصادی در چین درحال كاهش است و بر تقاضا اثرگذاشته است.

بر اساس این گزارش، درمعاملات الكترونیكی بورس نیویورك ،بهای هر بشكه نفت خام برای تحویل در ماه مه 2012 با 92 سنت كاهش به 106 دلار و 35 سنت رسید. بهای هر بشكه نفت خام برنت دریای شمال نیز دربازار سلف 'آیس' لندن نیز با 67 نست كاهش به 123دلار و 53 سنت رسید.

'بن اس برناك' رییس خزانه داری امریكا روز گذشته در پاسخ به پرسش های كمیته اصلاحات دولتی مجلس نمایندگان امریكا گفت: قیمت های بالاتر انرژی اقتصاد امریكا را با كاهش هزینه های مصرف كننده، ضعیف خواهد كرد.

بلومبرگ به نقل از ' علی النعیمی' وزیر نفت عربستان سعودی اعلام كرد:عربستان سعودی، بزرگترین صادركننده نفت خام جهان، درصورت نیاز می تواند به سرعت تولید نفت خام خود را به میزان 25 درصد افزایش دهد. عربستان ظرفیت تولید 12 میلیون و 500 هزار بشكه نفت در روز را دارد و در ماه های مارس و آوریل 2012 به میزان 9 میلیون و 900هزار بشكه نفت در روز تولید خواهد كرد.

بلومبرگ به نقل از گزارش وزارت انرژی آمریكا افزود: ذخایر نفت آمریكا ، بزرگترین مصرف كننده نفت در جهان، در هفته منتهی به شانزدهم مارس 2012( 26 اسفند) یك میلیون و 200 هزار بشكه كاهش یافت و این میزان كمتر از پیش بینی كاهش 2 میلیون و 200 هزار بشكه ای تحلیل گران در تحقیق انجام شده از سوی بلومبرگ بود.

اقتصام**1561





:: برچسب‌ها: باغ وحش , زن , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: