نفوذ جاسوس های خارجی به شبکه دفاعی آمریکا
نوشته شده توسط : swot

وزارت دفاع آمریکا بر 15 هزار شبکه که حدود 7 میلیون کامپیوتر را به هم وصل می کند نظارت دارد

کارشناسان امنیت در گزارش به کمیته فرعی نیروهای مسلح سنای آمریکا گفتند نفوذ جاسوس های خارجی به شبکه مجازی وزارت دفاع آمریکا تا حدی کامل شده که دیگر تلاش برای جلوگیری از آن بی فایده است و باید متوقف شود.

به گفته این کارشناسان تلاش برای دفاع از فضای مجازی آمریکا باید به جای ممنوعیت دسترسی بر نگهبانی از داده ها متمرکز شود.

کارشناسان حاضر در این جلسه که افرادی از سازمان امنیت ملی آمریکا نیز در میانشان بودند گفتند دولت این کشور باید طرز فکر و عملش را درباره چگونگی نگهبانی از شبکه اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا تغییر دهد و در عین حال به دنبال راه هایی باشد که بتواند با اقدام متقابل جواب کشورهایی را بدهد که به شبکه های اطلاعاتی اش نفوذ می کنند.

دکتر جیمز پییری رییس مرکز تحلیل اطلاعات در لابراتوار ملی سندیا گفت: "ما طرز فکری اشتباه داریم. ما باید با این تصور پیش برویم که دشمن در حال حاضر در شبکه های ماست."

به گفته او چنین تصوری به معنی این است که وقت کمتری صرف سیستم های محدودیت دسترسی به شبکه می شود و در عوض توجه بیشتری بر امنیت داده ها متکرکز می شود.

دکتر کیگاک گبریل، رییس سازمان تحقیقات پیشرو دفاعی، فعالیت های جاری وزارت دفاع در حفظ امنیت فضای مجازی را به تلاش برای روی آب ماندن وسط یک اقیانوس تشبیه کرد: "تنها نتیجه این کار این است که وزارت دفاع دیرتر زیر بار نگه داری از شبکه اش غرق شود."

وزارت دفاع آمریکا بر ۱۵ هزار شبکه که حدود ۷ میلیون کامپیوتر را به هم وصل می کند نظارت دارد.

دکتر مایکل ورتیمر، مدیر تحقیقات و توسعه سازمان امنیت ملی آمریکا گفت یکی از نقطه ضعف های سیستم امنیت شبکه وزارت دفاع نظام استخدامی آن است چرا که حقوق پایین و تاخیر در تشویق و ترفیع نگه داشتن کارکنان با استعداد و یا استخدام نیروهای مستعد را برای دولت آمریکا بسیار دشوار کرده است.

در پی این جلسه علنی در کمیته نیروهای مسلح سنا ، جلسه ای غیرعلنی نیز درباره توانایی های دولت آمریکا برای مقابله به مثل با کشورهای متخاصم در فضای مجازی برگزار شد.





:: برچسب‌ها: انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: